Inhoud
De stap van uitvoerend medewerker naar leidinggevende is vaak een logische ontwikkeling in uw carrière binnen de woningcorporatie. Maar een leidinggevende functie brengt u wel in een andere positie. U moet anderen aanspreken op hun gedrag en soms slechtnieuwsgesprekken voeren.
Als leidinggevende komt u in situaties terecht die niet altijd gemakkelijk zijn op te lossen. U moet vaak snel beslissen en daarbij de belangen van veel partijen afwegen. Hoe gaat u daarmee om?
In de training Leidinggeven aan corporatiemedewerkers krijgt u handvatten om op een goede manier met medewerkers te communiceren. U leert doelbewust te sturen op resultaten en oog te houden voor wat er leeft in uw team en bij uzelf. Zo kunt u uw manier van communiceren afstemmen op het doel dat u wilt bereiken en tegelijk een goed contact houden met uw corporatiecollega's. Want uiteindelijk is het toch van belang dat zij het werk uitvoeren!
Programma
- Uw rol als leidinggevende
- Leiderschapsstijlen; wanneer past u welke stijl toe?
- Gedrag roept gedrag op: hoe effectief te beïnvloeden?
- Het aanspreken en corrigeren van medewerkers
- Communicatiemodel: hoe bereikt u elkaar?
- Sturen in een gesprek: hoe komt u naar uw doel?
- Contact maken en houden met uw gesprekspartner
- Verbale en non-verbale communicatie
- Resultaatgerichte afspraken maken
- Slecht nieuws brengen en nee verkopen
- Overleg voeren (vergaderen)
- Korte inleidingen en veel praktijkoefeningen
- Delen casus uit de corporatiesector