Kjenning
0320 - 2374 88

Online Platform Verhuur

Samen ontdekken, leren en blijvende verhuurverbeteringen oogsten

  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

Het verhuurproces is het primaire proces van een woningcorporatie. Alles begint en eindigt ermee. Als Verhuurmedewerker, woon- of verhuurmakelaar ben je verantwoordelijk voor het verhuren van de passende woning aan de juiste woningzoekende. Je bedient een grote variëteit aan potentiële huurders, en matcht deze aan een al even gevarieerd woningaanbod. Het verhuren van zo’n gevarieerd aanbod is maatwerk.

Het Online Platform Verhuur komt 3 x per jaar online een dagdeel bijeen. Het platform heeft een landelijke dekking en bestaat uit deelnemers die allen werkzaam zijn als verhuurmedewerker bij een woningcorporatie.

Aanpak

De groep bepaalt zelf de thema’s. Er is dus veel ruimte in het programma om zelf thema’s in te brengen en ervaringen te delen. Deelnemers kiezen thema’s voor een inleiding, workshop of discussie over actuele trends en toekomstige ontwikkelingen in het vakgebied. Ook is er ruimte voor casuïstiek uit de eigen dagelijkse praktijk, om dilemma’s te delen en om elkaar collegiale feedback te geven.

Onze platformbegeleider begeleidt en faciliteert de bijeenkomsten en het platform.

PE punten voor uw ontwikkeling

Deelnemen aan het platform draagt direct bij aan je eigen ontwikkeling. Daarom zijn platforms ook goede ontwikkelactiviteiten en ontvangen deelnemers bij deelname PE punten. Het aantal PE punten wordt op basis van het inhoudelijk programma vastgesteld.

PE-punten

Voorbeelden van thema’s

  • Uitwisselen van ervaringen
  • Werkwijzen tijdens de coronaperiode
  • Digitaliseren van het Verhuurproces
  • Matchen: de klant in het verhuurproces
  • Klantgroepen en leefstijlen
  • Verschillen in verwachtingen en behoeften
  • Gericht adverteren voor de juiste klant
  • Passend Toewijzen of Passend Wonen?
  • Ontwikkelingen en trends
  • Locatie- en buurtonderzoek
  • Verhuurmedewerker of Verhuurmakelaar: wat is het juiste sociale gezicht in de sector?
  • Het verhuurproces vanuit bedrijfsmatig oogpunt
  • Snel en aansluitend verhuren
  • Moeilijk verhuurbare woningen verhuren
  • Een effectief en efficiënt proces
  • Maatwerk leveren en besparen
  • De interne samenwerking
  • Voorlichting en intake
  • Bijzondere doelgroepen en bijzondere contracten
  • Praktijk: bezichtiging van leegstaande woning
  • Aftersales
  • De aanbieding, oplevering en contracttekenen
  • Eigen onderwerpen en thema’s

Informatie aanvragen

(optioneel)
(optioneel)

Vraag of opmerking

Zij gingen je voor

  • Idealis Logo
  • Omnia Wonen
  • HW Wonen
  • Elan Wonen
  • Kleurrijk Wonen
  • Bazalt Wonen
  • Hof Wonen
  • Lek en Waard

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of gebruik de keuzehulp tool.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega