Inhoud
‘Het bovenlicht is kapot!’ Wie gaat u sturen? De elektricien? Wilt u uw klant te woord kunnen staan zonder daarbij vaak een technische collega te moeten raadplegen? In deze cursus leert u hoe u efficiënt en effectief op een reparatieverzoek, een klacht of een vraag kunt reageren. U kunt uw technische collega’s helder en eenduidig informeren. Deze cursus biedt een stevige kennismaking met en een verdieping in bouwkunde en installatietechniek, en zet de belangrijkste problemen bij het aannemen van een reparatieverzoek op een rij. De communicatie en de bouwkundige kennis geïntegreerd!
In de voorbereiding op de cursus kunt u aangeven welke vragen en onderwerpen u behandeld wilt hebben. Uw trainer koppelt tijdens de cursus de bouwkundige theorie direct aan de praktijk met de vraag "waar kan uw huurder over bellen met een reparatieverzoek". Tijdens deze training brengt u een bezoek aan een mutatiewoning.
Programma
- Proces van aanname en analyse
- Wettelijke bepalingen kleine herstellingen
- Kwaliteit van de woningvoorraad en verwachtingen van huurder
- Typen huizen en andere gebouwen
- Reparatieverzoeken rondom het casco van de woning: vloeren, daken, gevels, kozijnen
- Reparatieverzoeken rondom de afwerking van de woning: wand- en vloerafwerking, plafonds
- Reparatieverzoeken rondom keukens
- Asbest
- Vocht- en geluidsoverlast
- Reparatieverzoeken aan installaties: elektra-, water-, c.v.- en gasinstallaties, sanitair
- De meest voorkomende reparatieverzoeken
- Bezoek van mutatiewoningen (op locatie)
- Communicatie met huurder: De aanname, analyse (doorvragen) en uitvoeringsaansturing
- Casus reparatieverzoeken