Kjenning
0320 - 2374 88

Klantgericht communiceren

Het gezicht van de organisatie in contact met de klant!

2 losse dagen
14,0 contacturen

Je resultaten na Klantgericht communiceren

  • Je kunt effectief de wens van de klant achterhalen.
  • Je kent de belangrijkste aspecten van klantgericht werken.
  • Je kunt gesprekken sturen, ook wanneer ze lastig of emotioneel zijn.
  • Je kunt je communicatie aanpassen aan de klant.

Je investering

Investering € 1.175,00
€ 200,00
Totaal € 1.375,00
Vrij van BTW
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

Klantgerichtheid is een belangrijk thema bij de corporaties. Wat verwacht de klant en wat doe jij als corporatiemedewerker voor de klant, maar zeker ook: wat kan de klant zelf doen? De grens tussen wat jij voor de klant doet en wat de klant zelf geacht wordt te doen, is soms lastig te trekken. Ook moet je, vaker dan jaren geleden, 'nee' verkopen. Hoe doe je dat op een klantvriendelijke manier? Dat vraagt goede communicatieve vaardigheden!

In deze praktische training Klantgericht communiceren leer je je communicatieve vaardigheden verbeteren. Je weet hoe jij over kunt komen op de klant. Je leert om door de ogen van jouw klant naar jezelf en de corporatie te kijken. En je werkt in de training Klantgericht communiceren voortdurend aan je eigen vaardigheden om je klantgerichtheid nog verder te verbeteren. Ook staan we stil bij het sturen op eigen verantwoordelijkheid van de klant en jouw eigen grenzen. Hoe vaardig ben jij in de dagelijkse communicatie met je klanten? En welke houding en uitstraling zien ze bij jou?

Aanpak

Je start met een e-Learningmodule. Hiermee doorloop je de theorie met heldere, interactieve cases. Zo ga je goed voorbereid naar de training Klantgericht communiceren waar naast theorie ook veel dagelijkse praktijksituaties worden besproken en geoefend met een acteur. Hierna heb je nog drie maanden toegang tot de e-Learning en kun je achteraf nog eens rustig de module doornemen.

Programma

  • Klanten: wie zijn ze?
  • Wat verwachten klanten van jou?
  • Omgaan met de verwachtingen van de klant
  • Klantgerichte vaardigheden en communicatie
  • De kracht van verbale en non-verbale communicatie bij klantgerichtheid
  • Contact maken en in contact blijven
  • Sturen in gesprekken
  • Feedback geven en ontvangen
  • Nee verkopen en slecht nieuws brengen
  • Omgaan met weerstanden en emoties

Leerresultaten

  • Je kent de belangrijkste aspecten van klantgericht werken.
  • Je kunt effectief de wens van de klant achterhalen.
  • Je bent je bewust van het belang van goede communicatie met in-en externe klanten.
  • Je kunt jouw communicatie aanpassen aan de klant.
  • Je kunt de klant helder en overtuigend informeren.
  • Je kunt gesprekken sturen, ook wanneer ze lastig of emotioneel zijn.
  • Jouw gesprekken zijn doelgerichter.
  • Je weet hoe je slecht nieuws kunt brengen of nee kunt verkopen.
  • Je weet hoe je kunt omgaan met weerstand.

Voor wie?

Iedereen met directe klantcontacten die zijn communicatieve vaardigheden wil verbeteren.

Data & plaats

  • Informeer mij over nieuwe startdata

Informeer mij over nieuwe startdata

Reviews

9,0 (94 reviews)

Bij Kjenning evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

  • 5

    65

  • 4

    29

  • 3

    0

  • 2

    0

  • 1

    0

Zij gingen je voor

  • Lek en Waard
  • Antares
  • Laurentius
  • Kleurrijk Wonen
  • Centrada
  • Mercatus
  • Openbaar Belang
  • intermaris

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of gebruik de keuzehulp tool.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega