Blog

Archief Communicatie & Persoonlijke Ontwikkeling

Het begint met het ophalen van de leerbehoeften

Het begint met het ophalen van de leerbehoeften

De filosofie van detacheerder Maandag® is dat een professional zich altijd blijft ontwikkelen. “De wereld staat niet stil”, aldus Job Zwemmer, programmamanager Learning & Development bij Maandag®.Om er maar eens een cliché in te gooien: stilstand is achteruitgang?“Clichés zijn er niet voor niets, dus ja. Functies veranderen, er ontstaan nieuwe functies, en er verdwijnen functies. Voor onze professionals is het zaak om ‘bij te blijven’ en zich te ontwikkelen, maar ook voor Maandag® zelf. Zeker nu we enorm groeien.”Wat doen jullie eigenlijk?“Wij zijn al meer dan 30 jaar detacheerder in de publieke sector. Maandag® is goed in het plaatsen van de juiste mensen – professionals – in de vakgebieden zorg, onderwijs, overheid, corporatiesector. Altijd op projectbasis, dus voor langere tijd, soms ze...

Omgaan met agressie: hoe doe je dat?

Omgaan met agressie: hoe doe je dat?

De koppeling van theorie en praktijk was het uitgangspunt van de basis- en opfristraining voor het interventieteam van Wonen Zuid. “Praktijktraining is heel belangrijk als het gaat om het omgaan met agressie”, aldus Benny Vliegen, coördinator Onderhoud & Bedrijfsbureau bij W...

Handhaven in de woonomgeving

Handhaven in de woonomgeving

Het behouden of creëren van een fijne woonomgeving is niet alleen de taak van de woningcorporatie. De huurders spelen ook een grote rol. Ook hier geldt dat we het samen moeten doen. Maar als het in de woonomgeving even fout gaat, is meestal de corporatie aan zet om te handha...

Klantgericht communiceren: contact maken en in contact blijven

Klantgericht communiceren: contact maken en in contact blijven

Als medewerker frontoffice bij Groen Wonen Vlist heeft Renate Klarenbeek dagelijks contact met klanten. Klantgerichtheid is dan ook iets wat bij haar functie hoort. Onlangs volgde ze de training Klantgericht communiceren. “Ik wilde zaken weer helder hebben.”Helder hebben?“So...

De Wijkbeheerder van de 21e eeuw

De Wijkbeheerder van de 21e eeuw

In het dagelijkse beheer van complexen lopen wijk- en buurtbeheerders tegen de meest bizarre zaken aan. De dagelijkse praktijk blijft me soms verbazen, ondanks dat ik al wat jaren rondloop in de sector.Portieken die gebruikt worden als openbaar toilet. Buren die elkaar naar...

Managers KCC: “We kijken ook bij elkaar in de keuken. Daar leer je van”

Managers KCC: “We kijken ook bij elkaar in de keuken. Daar leer je van”

Rob Kooijman is teamleider Service Center bij Woonkracht10 én lid van het Platform Managers KCC (klantcontactcentrum). Drie keer per jaar komen de deelnemers bij elkaar. Niet voor ‘praatjes voor de vaak’. “Ik doe nieuwe inzichten op waar ik in de praktijk wat mee kan”.Is dat...

Bewonerscommunicatie? Appeltje, eitje.

Bewonerscommunicatie? Appeltje, eitje.

Philippa Wadsworth is een van de docenten bij de leergang Sociale Projectbegeleiding. Maar naast het docentschap staat ze zelf ook wekelijks wel “met de poten in de modder”, als ze bij renovatieprojecten de rol van sociaal projectbegeleider uitvoert.Wat doe je dan als sociaa...

Verhuurmakelaar: “Makelen is maatwerk”

Verhuurmakelaar: “Makelen is maatwerk”

Nazia Tahraoui is incassomedewerker bij Havensteder, maar wil graag doorgroeien naar verhuurmakelaar. “Dat lijkt me een superleuke functie, ik werk graag met mensen.” Met het volgen van de training Verhuurmakelaar zet ze de eerste stap op weg daarnaartoe.Incassomedewerker li...

Tijdelijk naar een ingerichte wisselwoning? Dat is geen verhuizing!

Tijdelijk naar een ingerichte wisselwoning? Dat is geen verhuizing!

In een arrest van 1 april 2022 gaf de Hoge Raad antwoord op enkele prejudiciële vragen over de wettelijke verhuiskostenvergoeding. De verhuiskostenvergoeding is de vergoeding die een verhuurder aan de huurder van zelfstandige woonruimte moet betalen als die huurder moet verh...

Van match klant-pand tot het schrijven van een verhuurplan

Van match klant-pand tot het schrijven van een verhuurplan

Medewerker Wonen bij Eemland Wonen Shira Heldoorn typeert zichzelf als een duizendpoot. Onlangs kreeg ze er weer een taak bij en daarvoor volgde ze de Leergang Verhuur. “Het was echt heel pittig, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.”Wat doet deze duizendpoot allemaal?“Er...

Tiny houses: big problems?

Tiny houses: big problems?

Ze zijn flexibel en worden steeds meer ingezet om te voldoen aan een lokale en/of tijdelijke volkshuisvestelijke behoefte: tiny houses. Het verhuren van tiny houses als (sociale) woonruimte, al of niet tijdelijk, roept wel een aantal belangrijke vragen op. Daarbij komen veel...